کمک هزینه تحصیلی از سوی دانشگاه کامستک برای دانشجویان یمنی

دانشگاه کامستک با همکاری سفارت یمن و وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی، بورسیه تحصیلی برای جوانان و دانشجویان یمنی اعلام کرد.

دانشگاه کامستک با همکاری سفارت یمن و وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی، بورسیه تحصیلی برای جوانان و دانشجویان یمنی اعلام کرد.

حسن بلوچ، وزیر علوم و فناوری فدرال، در یک کنفرانس مطبوعاتی به همراه دیگر مسئولان با  اعلام این خبر از تلاش مسئولان کامستک و سفارت یمن برای تحقق این هدف قدردانی کرد.

وی خواستار راه اندازی بیشتر این گونه برنامه ها برای پاسخگویی به نیازهای خاص سایر کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی شد. .سفیر یمن از دولت پاکستان، وزارت علوم و فناوری، وزارت امور خارجه و ارائه دهندگان کمک هزینه تحصیلی تشکر کرد و از حمایت کامل سفارت یمن در این زمینه اطمینان داد. پروفسور دکتر محمد اقبال چودری، هماهنگ کننده دانشگاه کامستک گفت که هدف از این برنامه فراهم کردن فرصتی برای محققان و دانشجویان یمنی است تا از شایستگی سه نهاد عالی عضو کنسرسیوم عالی کامستک بهره مند شوند. به گفته وی این برنامه نه تنها به افزایش ظرفیت دانشجویان یمن در فناوری های بهداشتی کمک می کند، بلکه در ارتقای دیپلماسی علمی نیز نقش آفرینی خواهد کرد.

ملاحظه: کمیسیون علم و فناوری برای توسعه پایدار در جنوب اسیا که به اختصار کامستک (COMSATS) نامیده می شود یک سازمان بین المللی است. هدف آن کاهش شکاف روزافزون بین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه از طریق کاربردهای مفید علم و فناوری است.

کنفرانس COMSATS در تاریخ ۴ و ۵ اکتبر ۱۹۹۴ در اسلام آباد برگزار شد. نمایندگانی از سی و شش کشور در آن حضور داشتند. شرکت کنندگان شامل بیست و دو وزیر، اعضای جامعه دیپلماتیک اسلام آباد و نمایندگان سازمان های بین المللی مانند یونسکوو بانک جهانی بودند.

این کنفرانس تصمیم گرفت که دفتر مرکزی / دبیرخانه کمیسیون به طور دائم در اسلام آباد پاکستان مستقر شود و رئیس دولت پاکستان به عنوان اولین رئیس مجمع عمل کند. موافقت شد که دولت میزبان، پاکستان، هزینه های عملیاتی و اداری دبیرخانه را تامین کند، در حالی که برنامه های توسعه کمیسیون از طریق صندوق کمک های فنی حمایت و تمویل خواهد شد.

دانشگاه کامستک اسلام آباد (CUI) در سال ۱۹۹۸ به عنوان موسسه فناوری اطلاعات تاسیس شد و در آوریل ۲۰۱۸ به یک دانشگاه دارای مجوز فدرال ارتقا یافت.

از نظر قانونی رئیس جمهور پاکستان رئیس دانشگاه است. علاوه بر این، اسلام آباد دارای پردیس هایی در لاهور، ابوت آباد، واه ، آتک ، ساهیوال، وهاری است.

لینک خبر:

https://e.jang.com.pk/detail/154505

منبع خبر: روزنامه جنگ- ۱۴ژوئن-۲۴ خرداد

کد خبر 12572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =